In gesprek met Linda Denekamp – Rijswijk FD

In gesprek met Linda Denekamp – Rijswijk FD

Bij Brand New Day zijn we erg trots op de samenwerkingen met onze financieel adviseurs, dat steken we niet onder stoelen of banken. Maar zijn de financieel adviseurs ook blij met ons? Om dat te toetsen, laten we adviseurs aan het woord die met Brand New Day werken. Dit keer: Linda Denekamp van Rijswijk FD.

 

Hoe bent u in het adviseursvak gerold?

Ik ben begonnen in de hotelbranche. De dienstverlening en het klantcontact lagen mij goed maar ik wilde graag van de onregelmatige diensten af. Zo ben ik gestart bij Rabobank en later terechtgekomen bij de ABN AMRO. Mijn interesse bleek vooral te liggen bij schadeverzekeringen en de complexe producten. Daarnaast gaf ik presentaties over de digitale wereld en het financieel misbruik onder ouderen. In 2020 kwam er een vacature bij Rijswijk Financiële Diensten online en nu werk ik alweer twee jaar in mijn eigen dorp.

Is financieel advies niet een beetje saai?

Helemaal niet! Elke klant is weer anders. Je bouwt echt een band met mensen op en probeert erachter te komen wat hun wensen en behoeften zijn. Daar stem je de producten op af. Geen dag is dus hetzelfde.

Wat is volgens u de waarde van een financieel adviseur?

De kennis van de verschillende producten en situaties. Wij zien en weten – gelukkig maar – meestal net even meer dan de klant zelf. Zo kunnen we ze helemaal begeleiden tijdens een aanvraag. Klanten weten bovendien dat ze ons altijd kunnen bellen en dat geeft ze rust. Vooral bij schades is dit essentieel.

Hoe lang werkt u al samen met Brand New Day?

Sinds oktober 2021. Pas ruim een jaar dus!

Wat was voor u de reden om met Brand New Day te gaan samenwerken?

De pensioenen van de werknemers hier liepen al bij Brand New Day en we zochten meer mogelijkheden voor pensioenrekeningen en uitkeringen. Brand New Day stond goed aangeschreven en hebben lage kosten, dus de keuze was makkelijk.

Waarin verschilt Brand New Day volgens u t.o.v. andere financiële partijen?

De toegankelijkheid. Onze accountmanager is bijna altijd bereikbaar. En zo niet, dan belt hij dezelfde dag nog terug. De online adviseursomgeving werkt ook heel goed en is overzichtelijk.

Zijn Nederlanders volgens u tegenwoordig financieel wijzer dan vroeger?

Ik denk het wel. Kinderen groeien tegenwoordig namelijk op met de digitalisering. Ze krijgen ook vaak les over geldzaken. Aan de andere kant is er nu enorm veel aanbod en informatie, waardoor mensen soms het overzicht een beetje kwijt zijn.

Veel Nederlanders zijn nog altijd huiverig om te beleggen. Hoe komt dat volgens u?

Beleggen is iets voor de langere termijn en de meeste mensen zijn daar nog niet mee bezig. Dat is net als een uitvaart of je pensioen. Dingen die in de toekomst pas voorkomen, maar waarvoor je eigenlijk nu al iets moet regelen. En het risico om geld te verliezen is natuurlijk nooit leuk, waardoor Nederlanders toch vaak veilig blijven sparen.

Als u mensen 1 goede financiële tip zou kunnen geven, welke zou dat dan zijn?

Creëer overzicht voor jezelf en als dat niet lukt, vraag dan hulp bij een financieel adviseur. En toch ook nog een tweede tip: zorg ervoor dat je een buffer achter de hand hebt om tegenslagen te kunnen opvangen. Heel belangrijk, maar voor veel mensen helaas nog niet vanzelfsprekend.