Aan de slag

U hebt besloten om beleggingsadvies te gaan geven. En nu? Er zijn verschillende manieren om beleggen onder de aandacht te brengen bij uw klanten. Hieronder vindt u enkele manieren.

books_PINK

Content

Uw (nieuwe) klanten informeren over beleggen hoeft zéker niet altijd via een adviesgesprek. U kunt beleggen namelijk ook eenvoudig en effectief onder de aandacht brengen in nieuwsbrieven, op uw website, in brochures, op social media, etc. Via inhoudelijke sterke content dus. Daarvoor bent u zelf nauwelijks tijd aan kwijt, want wij schreven heel veel relevante blogs over beleggen, aanvullend pensioen en nog veel meer. Als samenwerkende adviseur mag u die blogs 1 op 1 overnemen en inzetten waar u maar wilt.

E-mails

Houdt u een mailbestand bij van alle klanten die u adviseert of adviseerde? E-mails zijn een heel simpele manier om die klanten te activeren. Wij schreven al enkele mails over beleggen die u 1 op 1 kunt overnemen, maar natuurlijk ook naar eigen inzicht kunt aanpassen.

hearts_PINK

Adviesgesprekken

Spreekt u een klant over de belastingaangifte of hypotheekadvies? Dan hebt u dus al inzicht in de situatie van de klant en dat biedt een perfecte opening om het eens over vermogensopbouw via beleggen te hebben. Het biedt bovendien de mogelijkheid om uw klanten ook ná het hypotheekadvies te blijven binden. Onze tip aan u is: breng het onderwerp ter sprake en koppel het aan doelen waarvoor ze later vermogen nodig hebben. Beleggen is namelijk geen doel op zich, maar een effectief middel om dat doel sneller en makkelijker te bereiken. Denk hierbij aan de bekende cliché’s als het inkomen op AOW-datum, de studie van kinderen of de aankoop van een huis, maar er zijn natuurlijk duizenden andere doelen waarvoor uw klanten vermogen nodig hebben.

Meer lezen?

Ga dan door naar stap 5: tot slot tips van andere adviseurs. Of ga terug naar stap 3: juridische documenten.